четвер, 14 липня 2016 р.

Другий етап обговорення програм для початкової школи: розвантажені та оновлені програми на відкритій платформі обговорили понад 1600 людей

Підсумки обговорення оновлених програм початкової школи: більшість коментаторів схвально оцінили внесені в програми зміни, тим часом платформа ЕдЕра успішно відбила хакерську атаку.
12 липня завершився другий етап обговорення навчальних програм початкової школи. Цього разу на відкритій платформі ЕдЕРа обговорювали розвантажені і оновлені програми, зміни в які було внесено за результатами відкритого обговорення чинних програм.
Коментування було відкрите з 4 до 12 липня. За цей час оновлені програми прокоментували 1652 користувачі, залишивши 2880 коментарів. Це менше, ніж на першому етапі обговорення: коментуючи програми, які поки що чинні на сьогодні, користувачі залишили понад 5,5 тис коментарів.
“Між першим і другим етапом обговорення є суттєва відмінність: якщо про чинні програми користувачі залишали переважно критичні коментарі, пропозиції про зміни, то на другому етапі більшість коментарів - схвальні і вдячні. Коментатори переконалися, що їхні пропозиції враховані. Ми навіть зробили окремі таблиці врахування коментарів, які також вивішені на ЕдЕрі.  Кожен може переглянути: підтримана чи відхилена його пропозиція і чому", - говорить головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Алевтина Лотоцька.
Найбільшу кількість дописувачів привернула увагу програма з української мови. Так, цю програму обговорювали 492 користувача.
“У коментарях до більшості програм дописувачі задоволені внесеними змінами. Є дискусії з певних питань, але конструктивні і доброзичливі. Також є конструктивна співпраця з науковими консультантами Національної академії педнаук”, -  зазначає Лотоцька.
Яскравий приклад  – обговорення програми з української мови. Коментатори задоволені, що з програми забрані зайва теорія, як от побудова складних і непотрібних схем, натомість додано більше можливостей для розвитку мовлення дітей. Водночас,  в рамках другого етапу виникла слушна пропозиція - перенести  аудіювання з української мови до літературного читання, адже в рамках читання є більше можливостей працювати з цікавими текстами. Ця ідея викликала схвальні відгуки не лише з боку батьківської спільноти, а й зі сторони вчителів та експертів.
Програма, що зазнала дійсно суттєвих змін після першого етапу – програма з англійської мови. Практично всі новації інтенсивно обговорювались,  експерти, батьки та вчителі схвально сприйняли зняття письма в першому семестрі для першокласників, письмо в другому семестрі першого класу - тільки друкованими буквами (print script), водночас розширення усної роботи, скорочення деяких важких граматичних тем.Детальні результати обговорення, порівняльні таблиці змін та таблиці врахування коментарів в рамках другого етапу будуть підготовлені та викладені у вільний доступ  наступного тижня.
Наприкінці липня- на початку серпня має відбутися засідання Колегії МОН, на якому схвалять розвантажені програми для початкової школи. Таким чином вже з першого вересня діти почнуть навчатися за оновленими програмами.

Немає коментарів:

Дописати коментар